top of page

Wyróżnij się albo zgiń - nowoczesna strategia marketingowa hotelu!



Zmieniające się trendy i rosnąca konkurencja sprawia, że hotelarze prześcigają się w pomysłach na promocję obiektu i pozyskiwanie klientów. Jeszcze kilka lat temu wygodne łóżko i dobre śniadanie wystarczyło by przekonać potencjalnych klientów do wyboru oferty. Niestety (a może stety) branża hotelarska jak wiele innych odnalazła swoje miejsce w internecie i skupiła swoją sprzedaż właśnie tam.

Jak wprowadzić obiekt do sprzedaży, by w łatwy sposób wyprzedzić konkurencję i dotrzeć odbiorców ze swoją ofertą. O tym poniższy artykuł.


Strategia marketingowa hotelu

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów czyli nowych Gości w hotelu?

Zanim rozpoczniesz budowanie strategii dla swojego obiektu, powinieneś określić do kogo skierowana jest lub będzie Twoja oferta i jak chcesz by postrzegano Twój hotel. To nic innego jak określenie grupy docelowej.


Zastanów się jaki jest Twój idealny klient. Kim jest, co lubi, czym się zajmuje na co dzień, jakie formy wypoczynku preferuje. Pomyśl jak potencjalny Gość spędza swój wolny czas, z kim podróżuje i w jakim celu. Dodatkowo spróbuj przeanalizować, gdzie może poszukiwać informacji online o ofertach noclegowych , z jakich narzędzi korzysta. Wszystkie te elementy pozwolą Ci dopasować swój marketing tak, by skutecznie dotrzeć do Twojego wymarzonego klienta hotelowego.


Właściwe przygotowanie strategii w hotelu jest jak analiza swot dla biznesu - to podstawa stworzenia najlepszej i najskuteczniejszej oferty, dzięki której za pomocą odpowiedniego marketingu z powodzeniem trafisz w oczekiwania Twojej grupy docelowej.


Obecność w wyszukiwarce

Działania marketingowe w obiekcie hotelowym powinny być właściwie rozplanowane zarówno w czasie jak i zakresie oraz budżetach. Istotne jest by zapewnić wysoki procent rezerwacji bezpośrednich już od początku uruchomienia sprzedaży.

Jeszcze przed otwarciem, Twój marketing powinien skupić się na zapewnieniu wzrostu świadomości marki. Na rynku branży hotelarskiej czeka Cię konkurencja, która przez lata wypracowała sobie pozycję pośród innych hoteli i nie musi zbyt wiele inwestować by zadbać o zwiększenie zasięgu i sprzedaży oferowanych usług.

Dla przykładu - w samej Warszawie w roku 2020 zarejestrowanych było ponad 630 obiektów noclegowych. Zatem pozyskanie klienta hotelowego w tym przypadku wymaga nie tylko zaprezentowania usług i hotelu, ale również dużej przewagi na tle konkurencji (najlepiej już na starcie).



Jak zaplanować strategię marketingową?

Strona internetowa

Przede wszystkim strona internetowa! Zadbaj o to, by odzwierciedlała to, co Twój Gość zobaczy na miejscu, wybierając Twój hotel. Potencjalny Gość dzięki nowoczesnym rozwiązaniom ma możliwość dowiedzieć się niemalże wszystkiego, zanim zdecyduje się na wybór konkretnej oferty.

Twój marketing powinien skupić się na skutecznym dotarciu do użytkownika i przekonaniu go, dlaczego powinien wybrać Twoją ofertę.

Dobra strona czyli jaka?

Budowa strony internetowej nie może być przypadkowa. Od jej wyglądu i układu będzie zależeć ostateczna konwersja czyli ilość dokonanych rezerwacji. Chcąc przekierować ruch na stronę i skupić się na bezprowizyjnych rezerwacjach - strona to powinna być Twoim najważniejszym i najlepiej funkcjonującym narzędziem.

Upewnij się, że potencjalni odbiorcy Twojej oferty poruszając się po witrynie będą mogli szybko i sprawnie dokonać rezerwacji. Strony dla hoteli powinny zawierać m.in. dobrze widoczny i klikalny numer telefonu do recepcji. Skrócenie drogi do kontaktu bezpośredniego z obiektem zwiększa szansę na ostateczne dokonanie rezerwacji aż o 36%.

Silnik rezerwacyjny na stronie hotelu

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zaimplementowanie na stronie silnika rezerwacyjnego, dzięki czemu potencjalny Gość będzie mógł sprawdzić dostępność i ceny, ale również dokonać i opłacić rezerwację. Warto umieścić go zarówno na stronie głównej jak i w zakładce, w której prezentujemy dostępne pokoje. Wymuszanie dodatkowych ruchów ze strony użytkownika, oddala go od sfinalizowania transakcji.

Sprzedażowe treści - content marketing